zondag 12 februari 2012

Winterplezier 2012 weer voorbij

Het is weer voorbij. Tijd om te gaan vissen. Daar heb ik echt weer zin in gekregen, maar ik moet zeggen dat het schaatsen me ook erg goed is bevallen. Ik heb het vissen de afgelopen vorstperiode dan ook niet zo gemist. Vreemd zou je misschien kunnen zeggen, toch is het dat niet. De hoofdreden van mijn manier van vissen is het buiten zijn, genieten van de natuur en mijn kop leegmaken van de dagelijkse 'sleur'. Wat dat betreft is schaatsen niet zoveel anders dan vissen. Toch is er wel een verschil. Schaatsen levert mij een continu geluksgevoel op. Erg lekker, maar vissen is meer dynamisch. Denk hierbij aan de voorbereidingen in de schuur. Het uitdenken van een plannetje. Het onverwachtse van een aanbeet. De adrenaline tijdens een dril en het succesgevoel als de vis geland is. Of juist een glimp van het monster opvangen, vlak voordat het haakje losschiet. Pieken en dalen dus...

In de verte zag ik het huis...
Ik heb veel geschaatst de afgelopen week. Alleen, met mijn kinderen en het afgelopen weekend met Audrey, mijn partner. We hadden oppas kunnen regelen en samen konden we een middag en avond gaan genieten van de prachtige omgeving van "Hollands Venetië", oftewel Giethoorn. We schaatsten het meer 'De Bovenwijde' op en meteen kwam er een jeugdherinnering naar boven. In de verte zag ik het huis waar ik als kind een familieweekend heb gehad. Het leuke is ook dat de foto die ik gebruikt heb op de pagina 'Over mij' daar genomen is.
 
Jeugdherinnering...


Samen hebben we een flinke tocht gemaakt over prachtige meren en tussen rietkragen door. Geregeld konden we bij een koek-en-zopie-kraampje even iets warms nuttigen om vervolgens weer verder te gaan. Een continu geluksgevoel...

Audrey in het paars...
Terug in Giethoorn pakten we nog een terrasje. Eventjes schaatsers, in alle soorten en maten, observeren. Prima vermaak.

Prachtig hè?, die bruggetjes in Giethoorn...





Tijdens het observeren walmden de heerlijkste geuren in onze richting. Bleek dat we een terrasje hadden gekozen van een pizzeria. De boterhammen met pindakaas, die we voor onderweg hadden meegenomen, moesten thuis maar als kippenvoer gaan dienen. Een half uur later zaten we binnen te genieten van een heerlijke pizza. Een mooie afsluiting van een prachtige dag. Morgen weer vissen...

Een mooie afsluiting van een prachtige dag.


4 opmerkingen:

  1. prachtig kerel,
    ik ben ook een schaats fan. deze keer ging het helaas wat minder inverband met mijn reuma. Maar gisteren heb ik toch even fijn kunnen schaatsen heerlijk!Nu mag het wel gaan dooien het duurt mij te lang. Groetjes bernard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige pix Koen !!!

    Groetje,s Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad prachtige bruggetjes Koen! :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Bernard: Fijn dat je toch nog even hebt kunnen genieten van het schaatsen. Nu het schaatsen weer over is heb ik ook weer ontzettend veel zin gekregen in het voorjaar.

    @Sander: Dank je!!

    @Rolf: :)))

    BeantwoordenVerwijderen