zondag 2 februari 2014

Centrepin Reel

Voor 30 Engelse Ponden heb ik een centrepin gekocht. Ik wilde, zonder meteen een enorm bedrag te lappen, eens uitproberen of deze manier van vissen iets voor mij is. Ik ben van plan deze pin te gaan gebruiken tijdens het struinen op zeelt en karper. Ik zal er geen vis meer door vangen, maar het directe contact met de vis tijdens een dril lijkt me fantastisch! Voor de mensen die echt niks van een centrepin weten, er zit geen slip op! Je zult de weerstand met bijvoorbeeld je duim moeten reguleren. Het zal even oefenen worden, maar ik heb wel behoefte aan iets nieuws. In verslagen zullen jullie van alles en nog wat over mijn centrepin-belevingen gaan lezen. Technische achtergrondinformatie is er al genoeg te vinden op het internet, dus voor nu vind ik het plaatsen van een aantal foto’s voldoende.






14 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit Koen! Hier ga je een hoop plezier van hebben. Vis zelf vaak met de vliegenreel en hier zit integenstelling met de centerpin wel een slip op. Ik vind het mooier vissen als met een werpmolen
    De lijn loopt direct van de reel naar de hengel. Bij een werpmolen wil de lijn nog wel eens "verward" raken met harde wind. Het enige minpunt is het werpen, maar met enige oefening kom je toch een aardig eind en ik zit meestal aan het eigen kantje te vissen. succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Björn,

      Ik weet dat jij een vliegenreel gebruikt. Ook erg leuk en inderdaad heb je dan het voordeel van een slip. Maar goed, ik wilde juist geen slip hebben. Eens kijken hoe dat bevalt! Dat er nadelen aan een centrepin zitten zoals het niet (of minder goed) kunnen werpen wist ik. Maar ja, als het mij alleen om het gemak zou gaan zou ik fuiken gaan zetten ;)

      Groet,

      Koen.

      Verwijderen
  2. Ziet er prachtig uit. Veel plezier er mee.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Michael,

      Ziet er echt goed uit hoor, zeker als je bedenkt hoe goedkoop dit ding is! Ben zelf heel benieuwd hoe het me gaat bevallen…

      Groet,

      Koen.

      Verwijderen
  3. Hey Koen,

    Mooi model ik heb er ook al een paar keer naar gekeken maar wil geen pin meer zonder lijnvenster!

    Plaats eerdaags een stuk over centerpin en ander dingen.

    Ik vind hem wel mooi en wens je er uiteraard veel plezier mee.


    Groeten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marcel,

      Tja, het voordeel van een lijnvenster mis ik. Hoewel ik natuurlijk (nog) niet weet wat ik mis, omdat ik nog nooit met een centrepin heb gevist. Voor deze aanschaf heb ik er wel het een en ander over gelezen. De ervaringen van mensen waren wisselend, maar ik moet het toch zelf gaan ervaren. Vandaar ook dat ik met dit goedkopere model start.

      Ik ga je update over de centrepin lezen :)

      Groet,

      Koen.

      Verwijderen
  4. Ziet der mooi uit ,heb er geen verstand van maar kwa uiterlijk van de centerpin zou ik hem op hogere waarde schatten.Ben benieuwd naar je bevindingen en veel plezier maar weer zal best lukken word wel ff een dolle boel waarschijnlijk met de eerste vis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dennis,

      Het was ook een aanbieding. Er staat op de verpakking dat de normale prijs 100 pond is, maar dat is voor een centrepin nog steeds goedkoop. Mijn eerste indruk van het ding is dat de kwaliteit goed is en daarnaast vind ik de pin er ook mooi uitzien. Ook niet geheel onbelangrijk!
      Tja, de eerste vis zal zeker even wennen zijn. Hoe dat gaat aflopen kun je vanzelf een keer lezen ;)

      Groet,

      Koen.

      Verwijderen
  5. Ben benieuwd naar je ervaringen en mening over het vissen met de centerpin. Ook al was het niet de hoofdprijs, apparaat ziet er mooi uit. Good luck, mate.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi ding hè! Aan de uitstraling zal het niet gaan liggen, nu de uitvoering nog...

      Gr Koen.

      Verwijderen
  6. Ziet er goed uit. Ik ben vorig jaar ook begonnen met een CP, en het bevalt me goed.
    Bevalt deze nog steeds? Ze zijn ook in NL te koop.
    grtz
    Frenk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Frenk,

      Het was geen dure CP, maar nu ik er meer dan een jaar mee gevist heb durf ik te zeggen dat het wel kwaliteit is! Voor het penvissen op karper wat mij betreft een aanrader!

      Groet,

      Koen

      Verwijderen
    2. Hallo Frenk,

      De CP van Koen is in een enkel cosmetische afwijkende uitvoering ( geen naam op de achterzijde en bronskleurig) in Nederland te koop onder de merknaam IKONIX centre pin reel voor de somma van 80,-- euro bij een bekende hengelsportzaak in Hoofddorp.

      vriendelijke groet van Ernst

      Verwijderen
  7. Peeters? :)

    Ik ben inmiddels in het bezit van meerdere CP's van goedkoop tot duurder, maar betaalbaar omdat het tweedehands is of Oldskool, en doe eigenlijk niets anders meer dan vissen daarmee.
    Goede molens als Penn molens of Shakespeare Sigma 040 of 035 types blijven gewoon liggen en liggen stof te happen ;)

    Voorn, zeelt, brasem, karper, maakt op zich niet uit. Het is een beleving.

    BeantwoordenVerwijderen