woensdag 24 september 2014

De NANOTEC GT2 voerboot

Al jarenlang heb ik de wens een bezitter te zijn van een voerboot inclusief fishfinder. Eindelijk is het zover... ik heb er een! De NANOTEC GT2 is een degelijke boot voorzien van allerlei technische snufjes. Voor sommigen is een voerboot niet meer dan een stukje speelgoed. Ik moet toegeven dat het besturen van deze boot me in eerste instantie een kinderlijk gevoel gaf. Jeugdherinneringen, met als lijdend voorwerp radiografisch bestuurbare autootjes, kwamen weer naar boven. Toch is deze boot meer dan alleen dat! Het zal mijn visserij, op vooral diepe grote zandgaten, nog interessanter maken...

De NANOTEC GT2


De winter staat weer voor de deur. Voor mij betekent dit ook doodaasvissen en dit doe ik het liefste op/in zandgaten. Deze enorme waterpartijen beviste ik de afgelopen jaren ook al, maar altijd alleen op werpafstand. Nu met deze boot kan ik de aasvissen een stuk verder inleggen en bovendien kan ik m.b.v. de fishfinder allerlei interessante bodemstructuren opzoeken. Met de peilhengel kan ik dit laatste natuurlijk ook, maar daarbij is de afstand wel beperkt.

Goede vaareigenschappen...
Nu ik deze boot toch heb zal ik hem ook gaan gebruiken voor andere visserijen. Denk bijvoorbeeld aan het zeeltvissen en karpervissen. De lijn uitvaren naar een eilandje en je haakaas onder een overhangend bosje droppen behoort nu tot de mogelijkheden. Ook een smalle inham invaren of onder een smalle duiker varen is geen probleem. De boot kan namelijk om zijn as draaien, achteruit varen en bezit geen uitwendige antenne. Zo kan ik nog meer mogelijkheden opnoemen. Maar dat doe ik nu niet.

Ruime voerbakken...

In de komende verslagen zal ik namelijk geregeld iets vertellen over deze boot en zijn eigenschappen/mogelijkheden. Wil je nu al meer weten over de specificaties kijk dan op www.fishfun.nl

Snel!

Wat ik nog wel even wil benoemen is dat ik heb gekozen voor de lithium ion accu's. Deze zijn een stuk lichter dan de bekende loodaccu's en geven meer vaartijd en snelheid. En ze laden ook nog eens sneller op!

De eerste proefvaart zit erop...
Dik tevreden!

In volgende verslagen kun je tussen de regels door meer lezen over deze fantastische boot...

8 opmerkingen:

  1. De voorpret spat er van af Koen. Het kan niet anders dan dat je profijt gaat hebben van de nieuwe mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voerboot?! Voerschip zal je bedoelen, ben nog wel benieuwd naar de hoeveelheid PK die er achter hangt ;-) Zonder dollen, zo te lezen een nieuwe beleving binnen je hobby. We gaan het meemaken door je verslagen te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, hij kan mij net niet dragen heb ik gemerkt ;)

      Maar serieus, in de snoekverslagen aankomende winter zul je geregeld het woordje voerboot teruglezen :)

      Gr Koen.

      Verwijderen
  3. Wat een ding Koen GAAF!! Heel veel visplezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf hè! Ik neem hem gewoon mee naar de polder hoor ;) Penvissen met een voerboot... de nieuwste rage!

      Gr Koen.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Bedankt! Ik verwacht natuurlijk geen wonderen, maar in bepaalde situaties is deze boot inderdaad een meerwaarde. Gr Koen.

      Verwijderen