donderdag 4 september 2014

Even feederen (deel 2)...


Na het succes van afgelopen vrijdagavond keerde ik zondagmiddag terug naar dezelfde stek. Het zonnetje scheen volop, maar daar zou verandering in komen had ik gezien op buienradar.


Deze keer had buienradar meer dan gelijk! Vlak voor de hoosbui wist ik nog net even een karper te vangen (zie foto bovenaan). In rap tempo kon ik dit prachtbeest op de foto zetten om vervolgens snel weer terug te zetten. Vanonder de paraplu keek ik toe naar het opspattende water. Gelukkig hielden de vissen net even aaspauze!


Langzaam klaarde de lucht weer op. Meestal is wisselvallig weer niet echt ideaal visweer is mijn ervaring, maar daar dacht mevrouw schub anders over. Nog nooit had ik op de method feeder zo'n harde aanbeet gehad. Na het oppakken van de hengel roste de karper moeiteloos meters lijn van de spoel.  Ik had er duidelijk een aan van het grotere formaat! Tijdens de lange dril hoopte ik maar dat het kleine weerhaakloze haakje goed vlees had gepakt. Mijn zorgen waren onterecht, want uiteindelijk wist ik een voor de feeder visserij grote karper te landen en bleek, zoals tot nu toe altijd op dit systeempje, het haakje mooi in de onderlip geprikt te hebben.


Dik tevreden reed ik naar huis. Het method feederen... zo simpel, maar zo doeltreffend!

5 opmerkingen:

  1. Mooie vissen!
    Gisteren tijdens een korte sessie in de Wijde Aa heb ik ook nog mogen genieten van de effectiviteit van het method-feedersysteem: 3 forse brasems - en een rivierkreeftje :)

    Groet,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat rivierkreeftje maakt de sessie wel helemaal compleet! ;)

      Maar serieus, het is een fantastisch systeem ook voor het brasemvissen.

      Gr Koen.

      Verwijderen
  2. Lekkere plensbui en mooie verwilderde karpers. Effectief systeem hoor. Ik zal me er ook eens in gaan verdiepen.

    Groeten,
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Effectief is het sowieso, maar of jij het als fanatiek penvisser ook leuk gaat vinden? Misschien wel! Ben benieuwd!

      Gr Koen.

      Verwijderen