dinsdag 21 februari 2012

Vissen met de dropshotmontage (deel 2)

Het zat me niet lekker dat ik de vorige keer niets had gevangen tijdens het dropshotten. Inmiddels zou het ijs wel weg zijn onder het viaduct en dus reed ik afgelopen zaterdag vol goede moed richting de stek.

Daar aangekomen zag ik dat het ijs inderdaad weg was, maar helaas stond de wind precies dwars op de snelweg en waaide dus keihard onder het viaduct door. Van comfortabel vissen was hierdoor geen sprake en of de vissen dit golfslagbad konden waarderen was ook maar de vraag. Stapje voor stapje liet ik het shadje alle hoekjes en gaatjes zien. Als er veel baarsjes zouden zitten had ik allang een aanbeet gehad moeten hebben. Ik hoopte nog op een verdwaalde snoekbaars, baars of snoek en besloot nog een half uurtje door te gaan. Net voordat ik wilde stoppen kreeg ik een beuk op de top. Zoals altijd bij het dropshotten komt dit onverwachts en op het lichte materiaal levert zelfs een baarsje een mooie, maar toch wel kansloze, strijd.


Ik had er genoeg van. Leuk dat dropshotten, maar niet in een windtunnel. Onderweg naar huis nam ik de toeristische route. Niet voor niets, want in de verte zag ik een grote groep reeën. Ik besloot even te gaan filmen en fotograferen. Het was een prachtig gezicht. De reeën hadden mij niet in de gaten omdat ik zo ver weg zat. Eigenlijk te ver weg om echt mooie beelden te schieten. Ik had de wind in de rug en tussen mij en de reeën zat niets anders dan open veld. Als ik zou gaan proberen dichterbij te komen zou de hele groep op de vlucht slaan. Ik wilde hun rust niet verstoren en besloot weer weg te gaan. Dan maar geen haarscherpe beelden… de sfeer heb ik in ieder geval kunnen vastleggen. Oja, onderweg heb ik ook nog wat roofvogels gespot. Heerlijk, zo een beetje freewheelen.  Hieronder een kort filmpje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten