donderdag 9 februari 2012

ACTIONPRO SD20F Testfilm

Ik heb een nieuw stukje ‘speelgoed’, namelijk de ActionPro SD20F. Volgens de verkoper komt deze camera uit dezelfde fabriek als de bekende GoPro camera’s en moet de camera qua degelijkheid vergelijkbaar zijn met de GoPro. De Prijs van de ActionPro is, zeker als je kijkt naar alle meegeleverde accessoires, een stukje lager dan die van de GoPro HD Hero2. Bij de ActionPro camera wordt standaard een waterdichte behuizing meegeleverd. Deze behuizing heeft een platte lens en dit zou het scherpstellen onder water ten goede moeten komen. Ook wordt er standaard een LCD display meegeleverd. Handig om aan de waterkant meteen terug te kunnen zien wat je gefilmd of gefotografeerd hebt. Verder worden er nog allerlei montagemogelijkheden meegeleverd (zie foto hieronder). Tuurlijk is de GoPro HD Hero2 qua specificaties ook erg interessant, maar mijn budget liet dit niet toe. Of anders gezegd, mijn verdiende geld moet niet alleen besteed worden aan mijn hobby. Met drie kinderen moet ik mijn verantwoordelijkheid nemen. Hoe dan ook, ik denk dat ik het komende jaar veel plezier ga beleven met deze camera. Het in elkaar knutselen van mijn visfilmpjes vind ik erg leuk om te doen en dit krijgt m.b.v. dit cameraatje een extra dimensie. Het eerste testfilmpje heb ik gemaakt in mijn aquarium. Kritisch als ik ben kan ik genoeg op- en aanmerkingen maken, maar aan de andere kant kan ik nu wel de sfeer onder water fantastisch vastleggen met dit kleine cameraatje. Ik hoop dit jaar geregeld een filmpje te plaatsen met daarin onderwaterbeelden verwerkt. Ik ga er in ieder geval volop van genieten en ik hoop jullie ook…

Specificaties:

Sensor 1/2.5" CMOS - 5 Megapixel
Lens f 2.8 glas lens
View angle 128° at 1080p, 170° at 720p
Video resolution 1080p and 720p
Photo resolution 5 Megapixel
Framerate at 1080p 25 / 30 fps
Framerate at 720p  50 / 60 fps
Attachable LCD Screen for live/replay view and for comfortable menu settings
Laserpointer integrated
Battery Lithium-ion - 1000mAh, exchangeable
Battery running time up to 2.15h at Full HD 1080p resolution
Self-timer 5 or 10 seconds
Continious shooting 1 image every 2/5/10/20/30/60 seconds
Auto record if external power supply delivers power / perfect for in-car recording (menu selectable)
Auto loop record deletes oldest file if memory card is full (menu selectable)
Wireless remote control for taking images or starting and stopping recording, max. range: 3m
Exposure auto
White balance auto
Auto Standby 0/2/5 minutes (menu selectable)
Microphone integrated
Speaker integrated in LCD Screen
Interfaces USB 2.0, AV-out, HDMI (mini)
Memory  Micro SD Cards up to 32GB (not included)
Included: Waterproof housing for camera without attached LCD Screen
Optional: Waterproof housing for camera with attached LCD Screen
Both housing are waterproof up to 40m diving depth
Mounting 1/4" camera mount available at camera as well as at the waterproof housing
Measurement  61x43x40mm (w/h/d)
Camera weight 84g including battery
Waterproof housing weight 74g


ACTIONPRO SD20F Testfilm

4 opmerkingen:

  1. Hi Koen,

    Kijk er naar uit wat jij gaat vast leggen van de onderwater wereld. De 'broedende' maanvissen waren al leuk. Hopelijk lukt het om ze uit te broeden zonder dat je opgevreten worden.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fer,

    Als het donker wordt eten de roodkopzalmpjes alle eitjes op. Het uitbroeden gaat in dit aquarium dus niet lukken. Vorige winter heb ik de eitjes apart gezet en toen is het wel gelukt. Met zelfgekweekte pekelkreeftjes heb ik ze toen kunnen opkweken. Erg leuk om te doen, maar veel werk.
    Ben zelf ook erg benieuwd wat ik dit jaar allemaal onder water kan gaan filmen :)

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes Koen, en natuurlijk veel plezier met filmen. Kom maar op met die filmpjes!

    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen