donderdag 7 juni 2012

De boerenbrug 14 (onderwaterbeelden)

Bij de start van dit project had ik meer karpervangsten verwacht. Ik hoopte op af en toe een zeelt als bijvangst. Precies het omgekeerde is gebeurd. Erg vind ik dit niet want wat is zeelt een mooie vis. De stugge vechtstijl, de mooie rode ogen, de kleur, alles is mooi. Ze zouden alleen wat groter moeten worden, maar met niet al te zwaar visgerei is het een geduchte tegenstander. Met mijn onderwatercamera heb ik beelden kunnen vastleggen. Het water was niet optimaal helder, maar ik vind het resultaat de moeite waard. Ik hoop jij ook...


7 opmerkingen:

  1. Hi Koen,

    Kicken man die beelden, gebruik je de camera daadwerkelijk om te peilen wanneer je gaat vissen? Ik stond er van te kijken hoe heftig de zeelten soms reageren.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi FER,

    Zolang de camera onder water filmt, kan ik geen beelden zien. Haal ik de camera uit het water dan kan ik er een schermpje opzetten en het gefilmde aan de waterkant terugkijken. Ik kan op die manier wel zien of er vis op de stek zit/zat. Deze keer zag ik ook van bovenaf met mijn polariserende bril wel wat vissen. Zo kon ik bijvoorbeeld goed zien dat de brasems actief waren op de stek en ik nog niet op zeelt moest gaan vissen.
    Het viel mij bij het terugkijken van de beelden ook op dat zeelt onder water niet altijd een rustige vis is. Ze kunnen snel/explosief reageren en enorm fanatiek azen. Logisch dat de aanbeten die doorkomen op het pennetje niet altijd voorzichtig zijn. Toch heb ik ook wel eens kunnen observeren dat zeelten heel lang kunnen prutsen met één klein stukje boilie. Als de zeelten op die manier azen krijg je van die voorzichtige, bijna oneindige, aanbeten door op het pennetje. Het is dan soms lastig om op het juiste moment aan te slaan.

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof filmpje Koen! Leuk gemixd ook met onderwateraanbeet en dan de dril. Wel opvallend hoe de vis compleet uit balans gaat bij de aanslag. Leuk vind ik ook die roodoog die even de camera komt uitchecken! Zag ook dat je gewoon wel je karpernet bij je had, hehehe, je weet immers nooit!!!! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Koen,
    dat filmpje was/is meer dan de moeite waard!!

    Mooi hoor. En een schitterende zeelt rijker!!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Koen,mooi gepresenteerd die beelden kan niet anders zeggen.Ook mooi om te zien hoe de drukte zich opbouwt op de stek en waar ik helemaal van stond te kijken is hoe die zeelt omhoog ging haha ,normaal zie je dat nu eenmaal niet dus dat was wel een interessant stukje ook.Dat word zo een hobby in een hobby denkk ?

    groet Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent lekker bezig met filmen Koen. Werkt verslavend niet? Ook die spanning van hoe het op op beeld staat. Mooi in elkaar gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Rolf: Opvallend hè! Nu sla ik ook redelijk vors aan hoor. Met al die waterplanten dril ik de vis liever aan de oppervlakte af. Dat net gebruik ik altijd bij het penvissen op zeelt. Het zal je maar gebeuren… onverwachts een dertig ponder haken en deze moeten landen met een witvisnetje? Beter van niet :)

    @Dale: Mooi dat je het leuk vond! Als je iets met vissen hebt zijn onderwaterbeelden al snel leuk, maar ben zelf achteraf ook best tevreden over het resultaat.

    @Dennis: Het filmen en terugkijken is erg leuk om te doen. Het is inderdaad een beetje een hobby in een hobby aan het worden. Toch zal het ‘gewoon’ vissen altijd het belangrijkste blijven denk ik.

    @Boudewijn: Het is inderdaad verslavend. Na het vissen kom je thuis en dan maar tot diep in de nacht zoeken naar mooie beelden. De volgende dag te moe opstaan, maar zo snel mogelijk verder gaan met het editen. Erg leuk om te doen!! Bedankt voor het compliment :)

    BeantwoordenVerwijderen