maandag 28 maart 2011

Een blij mens…

Zoals ik in mijn vorige update al vermeldde konden jullie voorlopig even geen nieuw visverslag verwachten op dit blog. Toch vind ik het leuk om nu alweer even een verhaaltje te schrijven. Deze keer geen verhaal over vistechnieken, nachtjes slapen op een stretcher, aanbeten, drillen, vangsten, etc. Nee, gewoon een simpel verslagje van een blije man die weer naar buiten mocht. Het is nu een week geleden dat ik geopereerd ben aan een liesbreuk. Langzamerhand kan ik steeds meer, maar ik moet nog wel voorzichtig doen. Dit betekent dus geen zware vismaterialen tillen, geen onverwachte bewegingen maken en al helemaal geen nachtje karperen. Stel je voor, ik lig op de stretcher te slapen en één van mijn beetmelders begint te fluiten. Vervolgens heb ik dan te maken met een Pavlov reflex, wat betekent dat ik als een gek vanaf mijn stretcher spring en naar mijn hengel ren. Op zo’n moment werkt mijn verstand niet en sta ik echt niet rustig op, rekening houdend met mijn herstel. Niet doen dus Koen! Maar ja, na een week thuis visboeken lezen, visvideo’s kijken en internet afspeuren naar interessante artikelen, wilde ik toch ook wel weer even het ‘echte’ leven voelen. Gisteren ging ik daarom samen met Audrey (mijn partner) op safaritocht door het prachtige Drenthe. Dit betekende dus rondrijden in de auto en af en toe, als er geen wilde beesten in de buurt waren, er eventjes uit om wat foto’s te maken. Heerlijk vond ik het. Ik heb gezien: een ree, een kleine bonte specht, een kleine vos (vlinder), een hommel, wilgen in bloei, buizerds cirkelend in de lucht, een haas, een ooievaar op het nest en, last but not least, een karper! Deze lag in behoorlijk donker en troebel water aan het oppervlakte te genieten van het zonnetje. Voorzichtig kon ik de karper benaderen en heb ik twee foto’s kunnen maken. Een voldaan gevoel gaf het mij. Bijna net zo leuk als vissen zelf…

4 opmerkingen:

  1. Hoi Koen,
    Ik ken het. Heb zelf op deze wijze 4 jaar 'vissend' doorgebracht. heb er ook in de laatste de Karperwereld een artikel over geschreven: Het andere vissen.
    Succes met het herstel.
    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jing jang, door beperkingen uiteindelijk ook meer plezier. Anyway, ik hoop dat je weer snel een karper kan drillen. Sterkte.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. komt wel weer goed met jouw koen. Ik herstel wat slow helaas vandaag in het ziekenhuis vertelden ze mij dat ik nog wel een week of zes zoet kan zijn met mijn vinger. Ik geloof nooit dat ik zolang zal wachten maar voorlopig gaat het echt niet.

    gr Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Boudewijn: Ha Boudewijn, leuk dat je even reageert. Wat jij hebt meegemaakt staat natuurlijk niet in verhouding tot wat ik nu meemaak. Mijn herstel duurt maar een paar weekjes als het goed is. Dat artikel in de Karperwereld ga ik zeker nog lezen hoor! Ben benieuwd :) Bedankt voor je reactie, dat doet mij goed!!

    @FER: Leuke reactie weer hoor! Tja, ik probeer altijd de positieve kanten te zien. Meestal lukt dit ook, haha.

    @Ben: Ja met mij komt het wel weer goed hoor, maar wat jammer voor jou zeg! Ik hoop dat ze geen gelijk hadden in het ziekenhuis en je sneller zult herstellen dan zij verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen