dinsdag 24 september 2013

Prioriteiten stellen

Het loopt zoals het loopt. Jullie zullen vast opgemerkt hebben dat ik de laatste tijd minder regelmatig verhaaltjes plaats op dit blog. Zoals altijd staat bij mij het gezin op nummer één, maar de laatste tijd heb ik ook enorm veel energie gestoken in mijn werk. Ik heb zelfs meegedaan aan een interne sollicitatieprocedure die voor mij goed is afgelopen. Ik mag mijzelf binnenkort coördinator onderwijs gaan noemen. Prachtig allemaal, maar van vissen komt het de laatste tijd weinig.
Erg is dat niet. Er is meer dan vissen in het leven, maar helemaal niet vissen zou wel erg zijn. Vandaar ook dat ik de laatste tijd weinig vis. Met de nadruk op weinig, dus niet niet! Die keren dat ik wel kon vissen genoot ik (zonder ook maar iets te vangen) voor tien!







De herfstlucht, de wind en zelfs de regen ervoer ik als een geschenk. De kleine dingen om me heen maken nog steeds indruk op mij, alsof ik nog een kind ben. De insecten die dapper doorvliegen, maar er meer gehavend uit gaan zien. De spinnen die in de herfst volwassen zijn geworden en steeds meer in het zicht zijn. Allemaal mooi!

Toch hoop ik binnenkort weer een vis te kunnen tonen. Dus… ik plaats misschien iets minder vaak een verhaaltje. Stoppen doe ik niet! En wie weet, na een inwerkperiode, zal de frequentie van het plaatsen van visverslagen weer omhoog gaan.

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het loopt inderdaad zoals het loopt. Succes de komende tijd met de balans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook namens mij gefeliciteerd met je nieuwe baan, soms moet je even andere prioriteiten al helemaal als het om je gezin gaat !
    Groetjes Sander Kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met je job. Wat is er fijner om nog altijd als een kind te genieten! Boys will be boys!

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Koen,

    Ik hoop dat je veel plezier hebt in je nieuwe baan. Het vissen staat misschien op een laag pitje maar die keren dat je gaat geniet je dubbel lees ik.

    Groet, Björn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefliciteerd met je nieuwe baan Koen. Kunnen vissen is ergens een luxe dus dat komt na verloop van tijd wel weer vaker als je dat wilt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Michael: Bedankt! De balans is er nog niet… maar aankomend weekend gaat het me vast en zeker lukken om weer wat uurtjes te vissen. Ik kijk er zo naar uit!

    @Sander: Precies Sander! En bedankt voor de felicitaties!

    @FER: Dank je. Aankomend weekend mag ik weer even kind zijn ;)

    @Bjorn: Super dat je reageert Björn. Ik geniet volop, want ook ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is…

    @Boudewijn: Ja luxe, zo zie ik het ook. Ik moest deze kans grijpen. Stukje investeren in de toekomst. En begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb namelijk een hele leuke baan. Maar goed, uiteindelijk ‘moet’ er ook weer gevist worden.

    BeantwoordenVerwijderen