maandag 19 maart 2012

Eerste nacht vissen 2012

Samen met Michiel heb ik een nachtje gevist. We kozen een ondiep klein putje. In dit jaargetijde zullen dit soort watertjes het eerst op gang komen. Door alle vogelgeluiden, de lammetjes in de wei en de stijgende temperaturen hadden we het voorjaar goed in onze bol. Verwachtingsvol reden we naar het putje, maar daar aangekomen zag het er allemaal toch wel erg winters uit. Ik bedoel natuurlijk niet winters qua sneeuw en ijs, maar winters qua grauwheid. Er was weinig leven te bespeuren. Of keken we niet goed genoeg…
Over het water turend zagen we toch wat beweging. Niet gemaakt door de wind. Vlak onder de oppervlakte bewoog iets. Karper? Misschien zagen we meer dan er werkelijk was. We wilden namelijk zo graag!

Nog eventjes wachten en alles is weer groen...
Onze voerboot werd gereed gemaakt, maar een technische storing gooide roet in het eten. ‘Ouderwets’ wierpen we onze rigjes mooi verdeeld over het water in. Met de werppijp voerden we minimaal bij. Gezellig kletsend genoten we van de avond. Het was lang geleden dat we samen hadden gevist en zodoende was er genoeg gespreksstof ontstaan voor een hele nacht gezelligheid. Toch gingen we - verstandige mannen worden we - vroeg naar onze tentjes. Michiel had de volgende dag twee voetbalwedstrijden te spelen en ik moest er zijn voor mijn gezin en had ook nog wat voorbereidingen te doen voor de komende werkweek.

Op wat piepjes en een paar in de verte blaffende honden na bleef het de hele nacht rustig. De eerste nachtelijke blank is een feit. Ik sta voor mijn tentje en hoor de rits van Michiel zijn tent opengaan. Ik zie een uitgerust gezicht. Vrolijk, niet teleurgesteld. Onze gezamenlijke succesjes komen dit jaar heus nog wel…
Ons slordig opgezette kamp. Wat maakt het uit... we hebben heerlijk geslapen!







PS. Misschien is het jullie opgevallen dat mijn gadget volgers weg is. Vanaf begin maart waren de volgers niet meer zichtbaar op mijn blog. Ik had iets gelezen over het stoppen van google-friend-connect, maar had begrepen dat de volgers op blogspot-sites wel zichtbaar zouden blijven. Bij mij dus niet helaas. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik jullie absoluut niet als volgers kwijt wil. ’t Is dus niks persoonlijks J

3 opmerkingen:

  1. Ah,Koen!

    Blanken....daar kan ik nou over mee praten,hahaha. Maar was een relaxte sessie als ik het zo lees.. Jij hebt trouwens al gevangen dit jaar... ;-)

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey Koen,precies wat je zegt de succes verhalen liggen in het verschiet...vanmiddag 5 uur met de pen op dezelfde stek als vorige week ,1 opsteker(voelde meer als een afknapper hehe)dat was alles :~ Maart roert zijn staart...groet Dennis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Dale: Ik had het gelezen, hahaha. IJsblokjes :) Wij vonden het koud, en de karpers blijkbaar ook ;)

    @Dennis: Inderdaad, het succes komt wel weer. Je blank verbaast mij niet hoor. Je uitleg die je gaf in een reactie op Dale zijn verslag kan een verklaring zijn. Volgende keer weer beter :)

    BeantwoordenVerwijderen